Kokemuksesta
tiedämme, että ainut asia joka kykenee tuottamaan informaatiota, on
mieli. Eliöiden sisältämä informaatio on monimutkaisuudessaan ja
nerokkuudessaan paljon kaikkea ihmisen kehittämää teknologiaa
korkeampaa. Tämä viittaa juuri siihen mitä odottaisimmekin
Raamatun valossa löytävämme eliöistä, sillä kaikki on luotu
Jumalan sanan kautta ja tämän huikean kielen me nimenomaan löydämme
kaikkialta, missä on elämää.
Sivulla
16 pääsemme nyt kirjan todelliseen aiheeseen, evoluutio. Kirja
esittää:
”Tärkeä
vaikuttaja nuoren Charlesin elämässä oli hänen isoisänsä,
luonnontieteilijä Erasmus Darwin. Hän oli ehdottanut jo
1700-luvulla, että aikojen alussa oli ollut ehkä vain yksi
elollinen säie, josta kaikki muut elämänmuodot olivat kehittyneet.
Samalla tavalla ajattelevia ihmisiä oli muitakin ja tätä kehitystä
alettiin kutsua evoluutioksi”.
Eli
jo ennen Charles Darwinia evoluutioksi kutsuttiin näkemystä jonka
mukaan kaikki elämänmuodot polveutuvat yhdestä elollisesta
säikeestä. Nyt on todella tärkeää, että tämä evoluution
määritelmä pidetään mielessä, sillä kun evoluutiota pyritään
todistamaan, niin tulisi esittää nimenomaan todisteita jotka
tukisivat tätä näkemystä (polveutumisoppia). Todettakoon heti
tähän, että se mitä polveutumisoppi tarvitsisi todisteekseen,
olisi luonnonprosessi joka tuottaisi uutta toiminnallista
informaatiota.
Näin
siksi, että säikeessä, mikrobeissa ja bakteereissa joita
polveutumisopin mukaan oli ennen muita eliöitä, ei ole rakennus- ja
toimintaohjeita silmiin, korviin, käsiin, sydämeen, verenkiertoon
jne… joita esimerkiksi ihmiset tarvitsevat. Jotta ihmiset ovat
voineet polveutua näistä alkueliöistä, niin tulisi olla
luonnonprosessi joka kehittäisi rakennus- ja toimintaohjeita, eli
toiminnallista informaatiota eliöiden perimään. Tämä on koko
evoluutioaatteen ja polveutumisopin tärkein asia osoittaa, mikäli
polveutumisopin edestä pyritään esittämään tieteellistä
todistusaineistoa. Jos todisteet joilla pyritään perustelemaan
evoluutiota, eivät lisää (kehitä) toiminnallista informaatiota,
niin ne eivät ole todisteita sen puolesta, että kaikki elämänmuodot
polveutuisivat samasta alkuperästä. Eli mikäli informaation
lisääntymistä ei havaita, niin ei havaita evoluutiota!
Sitten
kirja jatkaa samalla sivulla:
”Eräs
evoluution kannattajia oli ranskalainen kreivi Georges Louis-Leclerc,
eli kreivi Buffon. Hän ajatteli, että kaikki eläinten heimot tai
suvut, joiden eri lajit muistuttivat rakenteeltaan toisiaan – kuten
kissaeläimet – olivat saaneet alkunsa yhdestä ja samasta
kantamuodosta, ja loput suvun lajit polveutuivat siitä.”
Nyt
tarkkana, sillä tässä kirja tuo heti täysin erilaisen evoluution
määritelmän. Tässä evoluutio määritellään niin, että kaikki
kissaeläimet polveutuvat samasta kantamuodosta, eli alkukissasta.
Tämä ei kuvaa evoluutiota johonka Charles Darwinin isoisä Erasmus
viittasi juuri, vaan tämä on kuvaus Raamatun ensimmäisestä
luvusta!
Nimittäin
Raamattu sanoo ensimmäisessä luvussa kymmenen kertaa, että eliöt
lisääntyvät lajityyppiensä (kind) mukaan. Tämä viittaa siihen,
että Jumala loi eri ”tyyppisiä” eliöitä jotka sitten
lisääntyvät oman tyyppisten eliöiden kanssa. Esimerkiksi Jumala
loi alkukoiran josta polveutuvat sitten kaikki koiraeläimet kuten
koirat, sudet, kojootit, sakaalit ja erilaiset kettujen muodot.
Jumala loi myös alkukissan josta polveutuvat kaikki kissaeläimet,
kuten kotikissat, pitkähäntäkissat, oselotit, puumat, leopardit,
tiikerit ja leijonat.
Tieteelliset havainnot tukevat nimenomaan tätä.
Sillä on havaittu, että esimerkiksi kaikki nykyään elossa olevat
kissalajit voidaan risteyttää keskenään. Kotikissa ja tiikeri
ovat yhteydessä toisiinsa risteytymien kautta. Kotikissat voidaan
risteyttää 3-9 kiloisen pitkähäntäkissan kanssa, joka risteytyy
11-16 kiloisen oselotin kanssa, joka risteytyy puuman kanssa (35-100
kg), joka on risteytetty leopardin kanssa (30-85 kg), joka voidaan
risteyttää 110:stä kilosta massiiviseen 320:een kiloon painavien
tiikerien kanssa, jotka taas voivat risteytyä leijonien kanssa. Se,
että kaikki kissalajit ovat risteytymien kautta yhteydessä
toisiinsa osoittaa, että ne kaikki kuuluvat yhteen ja samaan luotuun
lajityyppiin. Lisäksi tämä lajityyppi voidaan testata
kokeellisesti.
Vastaavasti
koiraeläinten heimoon kuuluu yli 30 eri lajia, kuten koirat, sudet,
kojootit, sakaalit ja erilaiset kettujen muodot. Nämä kaikki lajit
ovat risteytyksen kautta sidoksissa toisiinsa, joko suoraan tai
epäsuorasti ja kuuluvat siten samaan koiraeläinten lajityyppiin.
Koira on onnistuneesti risteytetty esimerkiksi ketun, suden, kojootin
ja sakaalin kanssa. Mm, villakoira on risteytetty onnistuneesti
suden, kojootin ja sakaalin kanssa. Kokeelliset testaukset
osoittavat, että kaikki koiraeläimet ovat risteytymien kautta
yhteydessä toisiinsa ja kuuluvat näin samaan luotuun
lajityyppiin.
Todella
tärkeää on nyt huomata se, että yhdenkään kissaeläimen ja
koiraeläimen välillä ei ole koskaan havaittu risteymää. Tämä
osoittaa johdonmukaisesti sen, että kissa- ja koiraeläimet kuuluvat
eri luotuihin lajityyppeihin. Tämä myös tukee Raamatun ilmoitusta,
jonka mukaan eliöt lisääntyvät vain lajityyppiensä
mukaan. Biologinen todistusaineisto osoittaa elöiden metsään, jossa lajityypit ovat oma puunsa. Tämä sopii täysin Raamatun ilmoitukseen.

Tällainen
jakautuminen eri kissaeläinten rotuihin, perustuu samanlaiseen
prosessiin luonnossa, mitä jalostajat ovat tehneet jalostuksessa.
Jalostus osoittaa meille nopeutetun kuvauksen siitä prosessista mitä
lajiutumisessa tapahtuu - sillä jalostus toimii nopeutettuna
luonnollisen valinnan mallina. Esimerkiksi susista on saatu
jalostustyön kautta suunnitelmallisella valikoinnilla aikaiseksi
kaikki koirarodut synnyttämättä mitään uusia rakenteita (eli
informaatiota). Tämä todistaa sen että eliöt sisältävät suuren
muuntelupotentiaalin joka tuottaa biologista muuntelua.
Biologinen
muuntelu ei perustu uusien alleelien evolutiiviseen syntyyn, vaan jo
olemassa olevan aineksen uusiin yhdistelmiin ja valikointiin. Koska
jalostustyön tuloksena on pystytty synnyttämään susista kaikki
koirarodut, mitään uutta lisäämättä, niin se kertoo sen, että
lähellä kantamuotoa olevat eläimet sisältävät suuren
muuntelupotentiaalin sopeutuakseen eri olosuhteisiin. Tämä muuntelu
on jopa niin suurta, että mitään uutta lisäämättä on pelkän
valikoinnin avulla saatu aikaan niinkin erilaisia muotoja kuin
chihuahua ja tanskandoggi. Ne ovat jopa niin erilaisia, että niitä
voitaisiin biologisen lajimääritelmän mukaan pitää eri lajeina,
koska ne eivät kykene lisääntymään vapaasti luonnossa, mutta ne
voidaan risteyttää keinosiemennyksellä.
Eli
pelkkä valikointi johtaa todella suureen muunteluun saman lajityypin
sisällä ja tämä muuntelu tuottaa jopa lajiutumista, koska
chihuahuan ja tanskandoggin välillä on lisääntymiseste luonnossa.
Kaikki tämä vaikka yhtään ei ole tuotettu uutta informaatiota, on
vain valittu jo olemassa olevasta suuresta muuntelupotentiaalista.
Tällainen valikointi myös itse asiassa vähentää informaatiota,
koska uusi rotu sisältää aina vähemmän informaatiota kuin
edeltäjänsä. Lajiutuminen on geneettistä informaatiota vähentävä
prosessi, sillä se estää informaation vaihdon populaatioiden
välillä. Tämä on vastakohta sille, mitä evoluutioteoria
tarvitsisi toimiakseen.
Esimerkiksi
chihuahua on perimältään jo niin köyhtynyt ettei siitä voi alkaa
jalostamaan tanskandoggia tai dalmatialaista. Tarvittavaa
informaatiota ei yksinkertaisesti enää ole tuossa geenivarastossa.
Chihuahua ei myöskään pärjäisi muutamaa päivää kauemmin ilman
ihmisen apua. Kaikki tämä on odotettavissa ja ennustettavissa
Raamatun ensimmäisen luvun pohjalta, koska eliöiden tuli Jumalan
käskystä lisääntyä ja täyttää maa, niin olisi odotettavaa,
että jumala on silloin myös varustanut nämä lajityypit suurella
muuntelukapasiteetilla, jotta eliöt pystyivät sopeutumaan
erilaisiin olosuhteisiin. Koska syntiinlankeemus toi kuoleman
maailmaan, niin siksi Raamatun perusteella on johdonmukaista odottaa
sopeuttavien prosessien olevan informaatiota vähentäviä.
Kreivi
Buffonin näkemys evoluutiosta ei siis ole evoluutiota, vaan tukee
täysin Raamatun luomismallia. On merkillepantavaa, että aina kun
evoluutioon uskovat pyrkivät antamaan todisteita evoluutioteorian
”kehityksen”, eli polveutumisopin puolesta, niin he antavat
todisteita jossa eliöt vain sopeutuvat olosuhteisiin. Mutta kun
sopeutuminen ei ole evoluutiota, mikäli se ei lisää ennestään
täysin uutta informaatiota perimään ja sellaista ei ole koskaan
havaittu. Siten jokainen sopeutumistapahtuma on itse asiassa todiste
Raamatun luomismallin puolesta.
Sivulla
18 kirjassa todetaan:
”Myöhemmin
oivallettiin, miksi evoluutio fossiiliaineistossa näytti hyppivän.
Ymmärrettiin, että vain murto-osa maapallolla eläneistä kasveista
ja eläimistä oli säilynyt fossiileina. Jos yksi fossiili oli
peräisin sadan miljoonan vuoden takaa ja sitä seuraava 50 miljoonan
vuoden takaa, oli luonnollista, että lajit näyttivät hyvin
erilaisilta, ja niiden kehitys vaikutti hypähtävän lajista
toiseen. Lajien välimuodot eivät vain olleet
säilyneet.”
Tällaiseen
tulokseen voidaan tulla kun todistusaineistoa tulkitaan täysin
kehitysoppilasit silmillä, välittämättä tosiasioista. Sillä
koska luonnontiede ei tunne mekanismia ja prosessia, joka kehittäisi
uutta geneettistä informaatiota, niin siksi on myöskin täysin
johdonmukaista, ettei eri lajien välillä ole mitään välimuotoja
fossiiliaineistossa. Näin siksi, että eliöt eivät ole kehittyneet
yhdestä ja samasta alkumuodosta ollen sukua toisilleen. Se on
johdonmukaisin johtopäätös luonnontieteen antamien todisteiden
valossa. Kirja yrittää itse asiassa todistaa todisteiden
(välimuotojen) puuttumattomuudelle sen, että niitä olisi. Tämä
on nurinkurista ja jopa huvittavaa venkoilua oman teorian
puolesta.
Samalla
sivulla kirja jatkaa:
”Näkemys
lajien asteittaisesta kehityksestä sai tukea vuonna 1860, kun
Baijerista löydettiin hämmästyttävän hyvin säilynyt fossiili –
Arhaeopteryx. Se oli linnun ja matelijan välimuoto. Sillä oli
siivet, nokka ja höyhenet kuten linnuilla, mutta sen nokassa oli
hampaat ja siipien kärjessä kynnet kuten matelijoilla. Sen
perusteella pystyttiin päättelemään, että linnut olivat
kehittyneet matelijoista.”
Tuollainen
päätelmä ei ole kuitenkaan missään määrin tieteellinen.
Tieteellistä olisi näyttää se luonnonmekanismi, joka
mahdollistaisi matelijan kehittyvän linnuksi. Sellaista ei tunneta,
eikä koskaan ole havaittu matelijoiden muuttuvan linnuiksi. Kirjan
päätelmä perustuukin yksin uskoon siitä, että kaikki eliöt
polveutuisivat yhdestä yksinkertaisesta alkumuodosta ja siten eri
lajit ja erityyppiset eläimet olisivat läheisessä yhteydessä
toisiinsa.
Yksikään
fossiili ei ole myöskään tieteellinen todiste kehitysopin
puolesta, koska ei voida osoittaa, että yksikään fossiili olisi
saanut jälkeläisiä joka olisi rakenteeltaan erilainen. Täten
mikään fossiili ei puolla evoluutiota. Fossiilit kertovatkin vain
sen, että kyseinen fossiloitunut eläin on kuollut ja fossiloitunut.
Nykyään on havaittu vain se, että eliöt tuottavat saman tyyppisiä
eliöitä, ei ole koskaan havaittu, että eliö tuottaisi eri
tyyppisen eliön. Miksi fossiloituneet eliöt olisivat voineet
tuottaa muunlaisia eliöitä kuin ne itse olivat? Tässä valossa
Arhaeopteryx on johdonmukaista tulkita linnuksi, jolla vain on
kyseiset ominaisuudet, se ei ole mikään välimuoto.
Carl
Wieland selventää hienosti aihetta:
”Ihmiset
eivät yleensä tiedä, että siinä (Arhaeopteryx) ei ole
merkkiäkään ratkaisevista siirtymävaiheen rakenteista, jotka
olisivat vahva todiste ”siirtymävaiheen” tilasta. Sen höyhenet
ovat kokonaan muodostuneet ja siivet ovat oikeat siivet.
Arhaeopteryxilla on taaksepäin osoittavat varpaat ja kaarevat
kynnet, jotka ovat tunnusomaisia puiden oksilla istuskeleville
linnuille. Se ei ehdottomasti ole ollut juoksenteleva,
höyhenpeitteinen dinosaurus jollaisena jotkut haluaisivat sitä
kuvata.
Jotkut
elävät eliöt, kuten esimerkiksi vesinokkaeläin omaavat myös
mosaiikkimaisia piirteitä, joita löytyy eri eläinryhmistä. Tämä
kummallinen pieni luontokappale on hyvä esimerkki mosaiikkimuodosta.
Sillä on nisäkkäiden turkki, ankan nokka, majavan häntä ja
käärmeen myrkkyrauhaset. Se munii kuin matelijat, mutta kuitenkin
imettää poikasiaan. Vesinokkaeläin ei ole kuitenkaan mikään
”puolitiessä oleva” eliö edellä listattujen eliöiden
väliltä.”
Vesinokkaeläin
omaa siis piirteitä useista eliöryhmistä, mutta se ei ole mikään
puolitiessä oleva välimuoto näistä ryhmistä, vaan täysin
toimiva kokonaisuus. On täysin johdonmukaista olettaa, että jos
eliöillä on sama suunnittelija ja rakentaja, niin Hän voisi
käyttää samanlaisia hyväksi havaittuja ratkaisuja eri eliöissä.
Kehitysopin tarvitsemat välimuodot olisivat sellaisia jossa jonkin
uuden rakenteen ”kehitys” olisi nimenomaan puolitiessä
pikkuhiljaa kehittymässä. Mikäli rakenteet eivät ole puolitiessä,
vaan täysin toiminnallisia kokonaisuuksia, niin on johdonmukaisempaa
nähdä ne suunnittelun kuin hitaan ja sattumanvaraisen
(päämäärättömän) kehityksen tuloksena. Tässä valossa
Arhaeopteryx ei ole todiste evoluution puolesta.
Sivulla
21 päästään evoluution ”kohokohtaan”:
”Evoluutioteorian
kannalta tärkeimmät havaintonsa Darwin teki Galapagossaarilla.
Näillä Tyynen valtameren eristyneillä saarilla eli pieniä ja
keskikokoisia lintuja, jotka auttoivat häntä ratkaisemaan miten
evoluutio toimii. Nykyään näitä lintuja kutsutaankin
darwininsirkuiksi. Darwin keräsi kultakin eri saarelta suuren määrän
erilaisia pikkulintuja. Ne olivat niin erilaisia, että hän uskoi
niiden kuuluvan aivan eri heimoihin. Suurimmat olivat kookkaampia
kuin punatulkku ja niillä oli paksu nokka. Pienimmät olivat
peukaloisen kokoisia, ja niillä oli aivan hento ja kapea
nokka.
Palattuaan
Englantiin Darwin pyysi sen ajan parasta lintuasiantuntijaa, John
Hudsonia, tutkimaan lintuja ja kertomaan, mitä lajeja tai sukuja ne
edustivat. Darwinin hämmästys oli suuri, kun Hudson kertoi
tutkimuksensa tulokset. Kaikki linnut kuuluivat samaan ryhmään ja
olivat hyvin läheistä sukua toisilleen. Darwin ei ollut uskoa sitä.
Miten ne saattoivat sitten olla sitten niin erinäköisiä?
Silloin
Darwin oivalsi mitä oli tapahtunut. Kauan sitten lintujen
kantamuotoja oli eksynyt yhdelle saarista. Ne olivat lisääntyneet
onnistuneesti, ja aikaa myöten niiden jälkeläiset olivat alkaneet
valloittaa muita saaria. Koska ympäristö, olosuhteet ja ravinto
olivat erilaisia eri saarilla, ne olivat alkaneet kehittyä omaan
suuntaansa. Siementensyöjille kehittyi paksu ja hyönteissyöjille
hento nokka. Kun aikaa kului riittävästi, ne olivat niin
erinäköisiä, ettei edes Darwin tunnistanut niiden sukulaisuutta.
Näin alkujaan yhdestä lajista oli kehittynyt monta lajia, joista
kukin oli erilaistunut oman ympäristönsä mukaiseksi. Darwin
ajatteli, että ehkä kaikki elämä maapallolla oli syntynyt
näin.”
Tämä
evoluutioteorian paras todiste on mestariteos luonnon väärin
tulkinnasta. Darwininsirkut eivät ole todiste kehityksestä, vaan
ainoastaan muuntelusta saman lajityypin sisällä. Sirkut kuvaavat
sitä miten yhdestä kantapopulaatiosta on muodostunut useampi
alapopulaatio. Tämä on juuri sitä mitä odottaisimmekin näkevämme
Raamatun perusteella, koska luotujen lajityyppien pohjalta on
johdonmukaista odottaa, että luodut kantalajit olisi varustettu
runsaalla muuntelukapasiteetilla, jotta ne pystyisivät sopeutumaan
muuttuviin ympäristöolosuhteisiin. Ja juuri tämän me näemme
darwininsirkuissa, jotka olivat itse asiassa peippoja.
Ensiksi
saarille tullut kantapopulaatio omasi hyvän muuntelukapasiteetin,
tämän johdosta populaatiossa oli isompia ja pienempiä sirkkuja.
Joillakin oli paksumpi ja joillakin kapeampi nokka. Tiedemiehet ovat
havainneet, että galapagossaarilla vallinneesta vakavasta
kuivuudesta selvinneiden sirkkujen nokat olivat 4% pidempiä ja 6%
paksumpia kuin keskiverto sirkuilla. Sitten seurasi kostea ajanjakso.
Tällöin tiedemiehet huomasivat, että selviytyneiden sirkkujen
nokan keskikoko oli noin prosentin verran kapeampi kuin aikaisemmin.
Muutokset nokkien koossa ovat esimerkki pienimuotoisesta muuntelusta,
jonka perinnöllinen informaatio poimitaan jo olemassa olevasta
geenivarastosta. Pieniä ja suuria nokkia esiintyi populaatiossa
ennen kuivuutta ja pieniä ja suuria nokkia esiintyi populaatiossa
kuivuuden jälkeen. Ainoa asia joka muuttui, oli pienten ja suurten
nokkien määrien suhde.
Huomioitavaa
on nyt se, että sirkuissa ei tapahtunut mitään ”kehitystä”!
Saarille tullut kantapopulaatio omasi jo erikokoisia lintuja (samoin
kun on olemassa eri kokoisia ihmisiä, koiria ja kissoja). Sitten kun
olosuhteet vaihtelivat, niin erikokoiset linnut saivat valintaedun
riippuen olosuhteista ja tämän vuoksi olemassa olevien nokkien
määrien suhdeluku vaihteli olosuhteiden mukaan. Sirkkupopulaatiossa
tapahtui todella luonnonvalintaa, mutta se ei tarkoita sitä, että
sirkuille olisi kehittynyt suurempi nokka. Ainoastaan jo olemassa
olevat suurempi nokkaiset sirkut, saivat valintaedun kuivan jakson
aikana ja siksi niiden määrällinen suhde kasvoi silloin
sirkkupopulaatiossa. Mitään uutta lajia tai rakennetta ei siis
todellisuudessa syntynyt, vaan ainoastaan tapahtui määrällisiä
muutoksia jo olemassa olevan populaation
geenivarastossa.

Luonnonvalinta
ja muuntelu voivat synnyttää määrällisiä muutoksia lintujen
nokkien koossa (populaation sisällä), mutta tämä mekanismi ei
selitä mitään lintujen alkuperästä. Evoluutioteorian ainoa
tärkeä asia olisi löytää mekanismi, joka selittäisi eliöiden
alkuperän, sillä vain sellainen mekanismi selittäisi kehitysopin.
Evoluutioteorian tulisi pystyä selittämään eliöiden alkuperäinen
informaatio - ei jo olemassa olevan informaation eri variaatioita,
sillä jo olemassa olevan informaation eri variaatiot (muuntelu) ei
kerro mitään prosessista joka synnytti alkuperäisen informaation,
jossa variaatioita voi sitten tapahtua, geenivaraston tarjoamissa
rajoissa.
Evoluutioteorian
ratkaiseva väite on että sen mekanismit voivat luoda monimutkaisia
organismeja yksinkertaisista lähtökohdista. Tällä tavoin
evoluutioteoria pyrkii selittämään lajien kehityksen. Kuitenkaan
evoluutioteorian todisteet, joita se käyttää selityksenään eivät
vastaa teorian väitettä "evoluutio voi luoda monimutkaisia
organismeja yksinkertaisista lähtökohdista". Sillä
darwininsirkut eivät olleet nokattomia joille olisi kehittynyt
(muuntelun ja luonnonvalinnan kautta) täysin uusi rakenne (nokka),
jonka vuoksi ne olisivat olleet uutta lajia, vaan darwininsirkut ovat
tarina sirkkujen jo olemassa olevien nokkien määrien suhdeluvun
vaihtelusta olosuhteiden mukaan.
Mikään
ei siis edes muuttunut, vaan ainoastaan jokin jo olemassa oleva
ominaisuus vahvistui populaatiossa olosuhteiden mukaan.
Darwininsirkut ovat vain tarina jo olemassa olevan populaation
sopeutumisesta erilaisiin ympäristöolosuhteisiin. Joten missä
kehitys? Missä uuden informaation syntyminen darwininsirkuissa? Ei
missään, koska evoluutiota ei havaittu niissä. Darwininsirkut
ovatkin todiste raamatullisen luodun lajityypin muuntelusta ja
sopeutumisesta olosuhteisiin.
Lisäksi sopeutuminen on vähentänyt informaatiota, sillä sopeutuneet muodot ovat erikoistuneet olosuhteisiin sopeutumattomimpien muotojen kustannuksella. Näin sopeutuneissa populaatioissa on vähemmän informaatiota kuin alkuperäisissä, joissa oli informaatio myös niihin muotoihin, jotka eivät kyseisiin oloihin sopeutuneet. Evoluutioteorian ratkaiseva ja paras
todiste osoittautuu todisteeksi, joka ei tue ollenkaan sitä mitä
teoria vaatisi todisteeksi. Itseasiassa se mitä kuvataan evoluutioksi on prosessi joka kulkee täysin päinvastaiseen suuntaan (informaatiota katoaa populaatioista), kuin mitä evoluutioteoria vaatisi (uutta informaatiota populaatioihin). Tämän vuoksi evoluutioteoria
epäonnistuu täydellisesti selityksenä luonnon monimuotoisuudelle
ja alkuperälle.
Sivulla
23 kirja jatkaa:
”Kuten
Charlesin isoisä oli sanonut, kaikki elämä oli ehkä sittenkin
saanut alkunsa yhdestä elollisesta säikeestä, joka oli aikaa
myöten erilaistunut lukuisiksi elämänmuodoiksi. Mutta Charlesin
oivallus oli tätä syvempi. Hän ymmärsi, miten tämä tapahtuu.
Miten evoluutio toimii.”
Huoh.
Ei ymmärtänyt. Todisteista tehty looginen harhapäätelmä, on
vastakohta sille, että hän olisi ymmärtänyt miten evoluutio
toimii. Evoluutio tarvitsee uutta informaatiota (uusia
rakennusohjeita), jotta molekyyleistä voisi kehittyä ihmisiä
pitkässä ajassa, koska molekyyleillä ei ole ohjeita ihmisten
rakentamiseen. Siksi mikään todiste joka ei lisää uusia
rakennusohjeita ei ole todiste evoluution puolesta. Koskaan ei ole
havaittu sopeutumistapahtumaa, joka lisäisi informaatiota. Sen
vuoksi kaikki havainnot sopeutumisesta ovat todistusaineistoa
Raamatun ilmoituksen ja luodun lajityypin puolesta. Odottaisimmekin
Raamatun perusteella vain jo olemassa olevan informaation valikointia
ja kokonaismenetystä.
Kirjan
ensimmäisen osan arviointi päättyy sivulle 25 jossa
todetaan:
”Kun
jälkipolvet ovat katsoneet Darwinin teoriaa, he ovat hämmästyneet
sitä, miten täydellisesti hän ymmärsi evoluution olemuksen…
Darwin oli ensimmäinen joka oivalsi, mitä evoluutio on.”
Minä
taas olen hämmästynyt siitä miten valtio voi jakaa
tiedonjulkistamisen palkinnon tällaisesta väärän tiedon
levittämisestä lapsille. Darwin ei oivaltanut sitä mitä evoluutio
on, koska hän havaitsi ainoastaan prosessin (luonnonvalinnan) jossa
ei tuotettu uutta informaatiota ja pyrki tämän prosessin kautta
perustelemaan teoriaa joka vaatisi suunnattoman määrän uutta
informaatiota. Tässä valossa Darwin sortui täydelliseen
harhapäätelmään, eikä ymmärrykseen evoluutiosta.
Kirja
jatkaa: ”Darwinin
sanoma voidaan jakaa viiteen lakiin.”
Käyn
nämä läpi yksitellen.
1)
Luonnonvalinta: ”Koska kaikki saman lajin yksilöt ovat erilaisia,
tietyt yksilöt menestyvät paremmin kuin toiset, ja niiden
ominaisuudet siirtyvät eteenpäin.”
Juuri
näin. Tästä oli myös kyse darwininsirkuissa. Luonnonvalinta ei
ole kuitenkaan evoluutiota, koska luonnonvalinnassa ei kehity mitään
uutta, vaan ainoastaan jo olemassa olevaa valitaan. Luonnonvalinta
tukee Raamatun luomismallia, ei evoluutiota.
2)
Lajien moninaistuminen: ”Uudet lajit syntyvät haarautumalla
kantamuodoista”.
Tällaista
lajiutumista on havaittu vain samantyyppisten eliöiden parissa.
Esim, susista muodostuu kaikki koiraeläimet. Mitään uutta
informaatiota ei synny, vaan uudet piirteet ovat seurausta jo
olemassa olevan populaation informaation uudelleen järjestelystä
rekombinaation kautta, sekä sen valikoinnista olosuhteiden mukaan.
Lajiutuminen perustuu lisääntymisesteisiin, ei ylöspäin
kehitykseen (uusiin rakenteisiin), joita evoluutioteoria tarvitsisi
toimiakseen. Tämä tukee Raamatun luomismallia, ei evoluutiota.
3)
Evoluutiota tapahtuu: ”Maapallo on jatkuvassa, mutta hitaassa
muutoksen tilassa, ja sen pinnalla elävät eläimet ja kasvit
muuttuvat.”
Näin
on, mutta evoluutiosta ei ole ainoatakaan todistetta, sillä
yhdenkään muutoksen ei ole havaittu lisäävän uutta geneettistä
informaatiota. Kaikki havaitut muutokset sopivat johdonmukaisesti
Raamatun luomismalliin, jonka pohjalta voidaan ennustaa eliöiden
sopeutuminen olosuhteisiin.
4)
Asteittainen kehitys: ”Lajit kehittyvät populaatioissa tapahtuvien
vähittäisten muutosten kautta, eikä siten, että yks kaks syntyy
uusi laji, joka on erilainen kuin vanhempansa.”
Muuntelu
luodun lajityypin sisällä voi olla hyvinkin suurta nopeassakin
ajassa. Tästä kokeellisena esimerkkinä nimenomaan koirien
jalostus, jossa on muutamassa sadassa vuodessa tuotettu huima
monimuotoisuus mitään uutta kehittämättä ja uutta informaatiota
tuottamatta, vain valikoimalla luontaisesta muuntelupotentiaalista
lajityypin sisällä. Uudet muodot voivat siten syntyä nopeastikin,
mutta vain saman lajityypin rajoissa. Koskaan ei ole havaittu
lajityyppien välistä risteytymistä. Näin siksi, että Jumala
määräsi eliöt lisääntymään lajityyppiensä mukaan.
5)
Yhteinen polveutuminen: ”Kaikki elolliset olennot maapallolla ovat
polveutuneet yhdestä, yhteisestä kantamuodosta”.
Eivät
ole, koska tarvittavaa muutosta ja mekanismia, joka selittäisi
polveutumiseen johtavan kehityksen ei ole koskaan havaittu. Yksikään
havaittu muutos ei ole tuottanut uutta informaatiota (uusia
rakennusohjeita), jonka seurauksena olisi syntynyt uusia rakenteita.
Esimerkiksi biofyysikko Lee Spetner sanoo kirjassaan - Not by Chance evoluutioteorian vaativan, että suuria määriä sellaisia
informaatiota lisääviä virheitä (mutaatioita), pitäisi olla
nykyään havaittavissa. ”Toistaiseksi yhtäkään sellaista ei ole
olemassa.” Sen sijaan eri lajit näyttävät muodostuneet oman
laisista (tyyppisistä) kantalajeistaan, joka sopii Raamatun
luomiskertomukseen, kuin nappi kauluspaitaan. Evoluutio on ilman
todisteita ja kaikki todisteet joita evoluution puolesta esitetään
ovat oikein tulkittuna todisteita Raamatun luomismallin
puolesta!
Evoluutio-kirja
epäonnistuu evoluution kuvauksessa, sekä käyttää käsitettä
”evoluutio”, niin epäjohdonmukaisesti, että lapsi voi saada
kirjasta harhaanjohdetusti käsityksen, että ikään kuin
evoluutiota tapahtuisi, vaikka sellaisesta ei ole ainoatakaan
todistetta olemassa. Tämän vuoksi pidän kirjaa jopa vaarallisena
lapsille, sillä se opettaa epätosia asioita ikään kuin
tosiasioina lapsille.